Limburgse scheenbeschermers schoppen het ver

Martijn Knoops en Stef Peeters zijn er al enkele jaren mee bezig en ja hoor, hun product valt in de smaak van heel wat (prof)voetballers. Wat zij precies maken? Scheenbeschermers. En wat daar zo speciaal aan is? Ze zijn volledig gepersonaliseerd naar eigen voorkeur. Iedere speler zet er precies op wat hij of zij wil. Maar wat hun product zo sterk maakt? Zij maken wereldwijd het verschil dankzij een unieke techniek van drukwerk. De scheenbeschermers bevatten geen bestickering: het design wordt op het materiaal bedrukt.

Het verhaal van Martijn (29) en Stef (26) begon in Neerglabbeek, waar ze beide van afkomstig zijn. Martijn studeerde elektronica en vervolgens ICT op de KHLim in Diepenbeek. Ze leerden elkaar onder meer kennen als voetballers bij Nevok Gruitrode. Maar ook na die periode bleven ze nauw met elkaar verbonden. Ook toen Stef, na het afmaken van zijn middelbaar, het tot profvoetballer schopte. Intussen is Martijn actief als freelance online marketeer en speelt Stef bij het Franse SM Caen in de Ligue 1.

Het was overigens Stef die met het idee speelde. Het business model dateerde van in 2016 maar in 2017 rolden ze het plan effectief voor het eerst uit. Zo werden al snel na de lancering de eerste gepersonaliseerde shins afgeleverd en dat aan het adres van een andere bekende Limburger, Pieter Gerkens. Na ruim een jaar werden al ruim 1 000 gepersonaliseerde shins verkocht en de teller draait nog steeds op volle toeren.

Wanneer we aan Martijn vragen waarom we net bij Shindesigns moeten bestellen antwoordt hij meteen: “In tegenstelling tot bij onze concurrenten worden onze shins bedrukt en niet zomaar overplakt met een gedrukte sticker. Zelfs na een volledig seizoen met de zwaarste overtredingen ziet het ontworpen model er nog exact hetzelfde uit als ware het de eerste wedstrijd. Rij er met je auto over en nog zie je geen verschil.” Dat, samen met een knap uitgewerkt marketingmodel, doet de verkoop elke maand opnieuw stijgen.

Maar na een jaar vol ondernemen en verkopen is de honger van Martijn en Stef nog lang niet gestild. “Op korte termijn willen we zoveel mogelijk gaan samenwerken met zowel clubs als individuele spelers en agentschappen. Binnen enkele jaren willen we onze shins bereikbaar maken voor het mainstream-publiek. Zo willen wij er naar streven dat elke voetballiefhebber zijn shins kan personaliseren volgens eigen goeddunken. Daar hebben wij onze missie van gemaakt.”

Af en toe krijgen Martijn en Stef te maken met heel wat gekke vragen omtrent designs. Maar daar geven ze, professioneel als ze zijn, jammer genoeg niet veel over prijs. “Natuurlijk gebeurt het wel eens dat een speler zijn vriendin op de shins wil laten verschijnen. We kregen laatst een dringend telefoontje met de boodschap dat het design gewijzigd moest worden, omdat de relatie spaak liep. Veelal vragen voetballers om familie of vrienden in het design op te nemen. Dat is meteen de meest voorkomende vraag.”

Je eigen gepersonaliseerde shins bestellen kan hier.



Plaats een reactie

Artikel is geschreven door: Joris Piette

Joris Piette

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.