top of page

Etappe 4 Expert Class

Cycling Management

 

Peter Maris met het huwelijk tussen Ethias, de koers en ... Wout van Aert.

Tom Vanrobaeys en de out of the box activaties van X20 Badkamers en

Frank Glorieux met sectorfederatie Traxio.

Familiale verzekeraar &

familieman Wout

Peter Maris (Head of Brand Communication & Activation @ Ethias)


Ethias, gekend als de meest humane verzekeraar van België, heeft een diepgewortelde geschiedenis die meer dan 100 jaar teruggaat.


Een zeer boeiend initiatief genaamd "Ethias on Tour" fungeert als een platform waar alle hun sponsoring-verhalen worden verzameld. Het legt de nadruk op storytelling en het verzamelen van waardevolle data, met als doel top-of-mind te blijven bij het publiek. Over verzekeringen wordt er nooit gesproken!


Ethias heeft zich vroeger voornamelijk gericht op sportfederaties, met een bijzondere focus op het fietsen. De focus werd versterkt door partnerships in de cyclocross, met de nadruk op het aantrekken van de 'sixties'-generatie, die vaak kapitaalkrachtig is en interesse heeft in verzekeringen en beleggingsproducten.


De samenwerking met Wout van Aert is een strategische zet.

Zijn familiale karakter en nuchtere persoonlijkheid sluiten perfect aan bij het imago van Ethias. Door Athlete Endorsement en activaties zoals de legendarische Wouthi, blijft Ethias prominent aanwezig in het wielercircus.

Out of the box activaties &

de legendarische gele badeend!

Tom Vanrobaeys (Omnichannel Marketing Manager @ X2O Badkamers)

De Gele badeend & gadget fabriek van X2O Badkamers.

X2O Badkamers heeft zichzelf gepositioneerd als een innovatieve speler in de badkamerindustrie. De X2O Badkamers Trofee was een pionier op het gebied van gelijke beloning voor vrouwen en mannen in de cyclocross.


Het modderige karakter van de cyclocross sluit naadloos aan bij het concept van reiniging en comfort, wat X2O Badkamers vertegenwoordigt. Door strategische partnerships, zoals met de X2O Badkamer trofee, blijft het merk verbonden met de cyclocrosswereld en hun doelgroep.

Fietsleasing is dé hype, maar in het onderwijs zijn ze nog niet mee ...

Frank Glorieux (Secretary General @ TRAXIO Vélo)


Traxio speelt een centrale rol in de mobiliteitssector, met federaties als Federvelo en Federprocycling onder haar hoede.

De focus ligt op het verstrekken van informatie, expertise en het behartigen van belangen.


Fietsleasing voor werknemers is populair, maar het ontbreekt nog in het onderwijs. Traxio was eerder de organisator van Expo-Velo, een voorganger van Vélofollies, waarmee het belang van de sector werd benadrukt.


De fietsmarkt blijft groeien, vooral met de stijgende populariteit van e-bikes. Consumenten tonen een voorkeur voor persoonlijk contact bij het kopen van fietsen, wat de rol van fysieke winkels benadrukt.


Frank pleit voor een mentaliteitsverandering waarbij fietsers een gelijkwaardige plaats op de weg krijgen!

Dé universitair ondersteunde Cycling Management opleiding!

53261914616_d63ed75420_o_edited.jpg
bottom of page