Sportleaders Fiets-, Racket-, Berg-, Ski- en Watersport Decathlon Lochristi
​
At Decathlon, the game is on!
​
Ben je gebeten door de fietsmicrobe of heb je een enorme passie voor de racket-, berg-, ski- en watersport?
Check dan zeker deze 4 vacatures en werk samen met Decathlon Lochristi aan de verdere professionalisering van deze sporten.
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​Check de vacatures
​
​
​
​
​
​
​​
​
​
​
​
​
​
​
​
Sportleaders Fiets-, Racket-, Berg-, Ski- en Watersport Decathlon Lochristi
​
At Decathlon, the game is on!
​
Ben je gebeten door de fietsmicrobe of heb je een enorme passie voor de racket-, berg-, ski- en watersport?
Check dan zeker deze 4 vacatures en werk samen met Decathlon Lochristi aan de verdere professionalisering van deze sporten.
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​Check de vacatures
​
​
​
​
​
​
​​
​
​
​
​
​
​
​
​
Sportleaders Fiets-, Racket-, Berg-, Ski- en Watersport Decathlon Lochristi
​
At Decathlon, the game is on!
​
Ben je gebeten door de fietsmicrobe of heb je een enorme passie voor de racket-, berg-, ski- en watersport?
Check dan zeker deze 4 vacatures en werk samen met Decathlon Lochristi aan de verdere professionalisering van deze sporten.
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​Check de vacatures
​
​
​
​
​
​
​​
​
​
​
​
​
​
​
​
Sportcareers is een Community-platform waar sportorganisaties en sportprofessionals elkaar ontmoeten en inspireren om nieuwe werknemers aan te trekken in hun sportorganisatie of om een nieuwe professionele uitdaging aan te gaan bij een sportorganisatie.
Sportcareers draagt Crowdfunding mee in haar hart. Naast ons unieke Sportcorwdfunding-platform, zijn al onze lidmaatschappen, samenwerkingen en partnerships gebaseerd op crowdfunding. Iedere organisatie of lid sluit zich aan bij onze community door een vrije bijdrage te doen. Meer informatie over dit concept bezorgen we jou graag persoonlijk wanneer je een aanvraag doet om een sportvacature online te plaatsen of lid te worden van 1 van onze sportcommunity's.
Sportcareers is een niet-erkend crowdfunding platform. Ons crowdfunding-concept is enkel en alleen gebaseerd op vrije giften. In ruil voor deze vrije giften worden jou exclusieve diensten of producten ter beschikking gesteld.
Football Marketing Meeting
Sports Business & Networking event| KV Mechelen
Een inspirerende & enthousiasmerende dag vol innovatie & inzicht
​
Zaterdag 25 mei 2024 zal nog lang in het geheugen gegrift staan van iedereen die aanwezig was in het AFAS Stadion van KV Mechelen. De Football Marketing Meeting bleek een broeiplaats van innovatie, inspiratie en netwerkmogelijkheden, waar toppers uit de voetbal- en marketingwereld samenkwam.
Een dag vol boeiende sprekers, prikkelende discussies en waardevolle inzichten die de toekomst van voetbalmarketing in de Benelux vormgeven.
​
​
Wim Mathues (Country Director Benelux bij Wasserman): "brug tussen merk en rechtenhouders"
De dag begon met een keynote van Wim Mathues, Country Director Benelux en SVP bij Wasserman.
Zijn presentatie was een masterclass in hoe Wasserman zich heeft gepositioneerd als dé betrouwbare partner in commerciële partnerships en activaties tussen merken en rechtenhouders in het voetbal.
Van Adidas en Microsoft tot LEGO, en van de Women's Euros en UEFA Champions League tot
Manchester City. De partnerships die Wasserman heeft gesmeed zijn niets minder dan indrukwekkend.
​
Het doel in de Benelux is duidelijk voor Wim & Wasserman: de kracht van mondiale merken en prestigieuze rechtenhouders benutten om het voetballandschap in onze regio naar nieuwe hoogten te stuwen. De samenwerking tussen automerk BYD Belux, Wesley Sonck & het Europees Kampioenschap voetbal in Duitsland is een perfect voorbeeld.
​
​
Prof. dr. Wim Lagae: " business en sponsoring, samen in de spits van het voetbal"
Na de inspirerende sessie van Wim Mathues, nam Prof. dr. Wim Lagae het podium over om een dieper inzicht te geven in het marketing-economische aspect van het Belgische voetbal.
Zijn analyse was scherp en soms confronterend: Belgische voetbalclubs leven boven hun stand.
De drang naar "win-maximalisatie" leidt ertoe dat er tijdens transferperiodes miljoenen worden uitgegeven, vaak zonder oog voor de lange termijn en met als gevolg enorme schuldenbergen.
​
Misschien moeten we wel eens ernstig nadenken over een stapsgewijze verschuiving naar het Amerikaanse model van winstmaximalisatie? Een systeem waar een gezonde en evenwichtige structuur voor clubs en competities de focuspunten zijn. Het was een wake-up call voor vele aanwezigen: tijd om het roer om te gooien en te kiezen voor duurzaamheid en stabiliteit in plaats van kortstondige successen?
​
​
​
Panelgesprek: "de meerwaarde & het verkwisten van geld in football marketing & sponsoring"
Na een heerlijke koffiepauze volgde een levendig panelgesprek tussen Wim Mathues, Wim Lagae en
Tom Guetens (Head of Sponsoring, Brand Activation & Retail Communication bij Telenet).
Het onderwerp: "De meerwaarde & het verkwisten van geld in football marketing & sponsoring".
​
Het panel was het erover eens dat het tijd is om voorbij de emotionele keuzes van CEO’s te kijken. Sponsoring moet niet alleen het hart raken, maar vooral ook waarde toevoegen aan de onderneming.
Een goed plan en strategische keuzes zijn essentieel voordat miljoenen worden geïnvesteerd.
Welke sporttak rendeert het beste voor jouw bedrijf? Dat is de vraag die elke CEO en marketingmanager zich zou moeten stellen.
​
En de grootste valkuil? Dat is zonder plan miljoenen euro's pompen in een sponsorcontract en pas achteraf beginnen nadenken "en wat gaan we nu allemaal doen?".
​
​
Networking afterparty
​
Na het business gedeelte was het tijd voor ontspanning en netwerken tijdens de afterparty.
Een buffet met Belgische klassiekers en heerlijke wijnen zorgde voor een gezellige sfeer, terwijl de aanwezigen de kans kregen om ideeën uit te wisselen en nieuwe samenwerkingen te smeden.
De dag werd perfect afgesloten met een boeiende Europe play-offs match tussen KV Mechelen en Standard de Liège. Een dessert van pure voetbalpassie.
​
​