top of page
IMG_6677_edited.jpg
(1) lees verder

 

Etappe 8

Expert Class Cycling Management

​

"een blik achter de Shimano schermen in het Experience Center in Valkenburg"

Met dank aan onze goede vriend & gastdocent Bert Roesems.

​

Onze eerste Expert Class Cycling Management on tour in 2023, en meteen over de landsgrenzen richting het

Shimano Experience Center in Valkenburg. Een Japans familiebedrijf waar onze gastdocent Bert Roesems verantwoordelijk is voor het Sport Marketing Road departement, en sterk samenwerkt met de professionele wielerteams die Shimano als partner voorziet van het allerbeste materiaal.

​

Ontdek het Shimano Experience Center Valkenburg via www.shimano-ec.com

​

​

(2) lees verder

 

"Marketing strategie"

Zichtbaarheid, bewustwording, datacollectie en leads genereren. Wat vragen, willen en verlangen mensen?
De teams waarmee wordt samengewerkt worden onderverdeeld in "blooded" (van A tot Z uitgerust met Shimano en waarmee er wekelijks contact is), "minded" (de tussengroep, waar er 2-wekelijks contact mee is) en "connected" (waar er maandelijks contact is met de teams).

​

​

IMG_6704.JPG

 

 

Het is voor de familie Shimano steeds belangrijker om grote wielerwedstrijden te winnen. Wordt de Tour de France gewonnen door iemand die met materiaal van de concullega’s rijdt, dan denkt men wel eens na hoe dat kan veranderen. Marketing blijft aan belang winnen.

​

​

 

"De jaren '70 en ... vissen!"

In de periode 1972 – 1974 deed Shimano haar intreden in het profpeloton. Maar wist je dat ze ook wereldbekend zijn voor hun visgerief (en uiteraard hun virtual cycling experience)?

​

​

bottom of page